"Aus den Ruhmestagen..." 1909 |
Autor |
Wiadomość |
demiane
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 1717 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-10, 21:57
|
|
|
W 1911 do opisywanego w tekście przedsiębiorstwa J & C Bauch dociera pierwszy transport win Bordeaux. Zdjęcie zrobione gdzieś niedaleko rynku. Ale pewnie zmierzają do magazynu.
|
|
|
|
|
Yedyny
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 2196 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-11, 07:01
|
|
|
Fotka znana, wlasnie jej szukalem jakis czas temu :) Mam kilka dokumentow transportowych z firmy Bauch. Ktos pisal kiedys na forum odnosnie poszukiwanai materialow o w/w firmie. Alicja nie kojarzysz czy w PWSZ sa jakies prace odnosnie historii miasta, czy jest do nich dostep? |
_________________
|
|
|
|
|
Alicja
Administrator
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Lis 2007 Posty: 1887 Skąd: Głogów-Kopernik
|
Wysłany: 2014-10-11, 22:28
|
|
|
jasne, sporo studentów pisało prace nt. historii miasta.... ale czy ma to jakąś wartość, ciężko powiedzieć. O dostęp zapytam przy okazji. |
_________________
|
|
|
|
|
demiane
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 1717 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-14, 17:37
|
|
|
Trochę się pomyliłem z tym zdjęciem odnośnie lokalizacji
Wg A. Tomalaka jest to Bahnhofstrasse
Inne zdjęcie poniżej
Nie zgadza się tylko data.
|
|
|
|
|
Eulenburg
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 349 Skąd: świat
|
Wysłany: 2014-10-14, 19:08
|
|
|
Nie zgadzam się. Bahnhofstrasse nie była zabudowana tak okazałymi kamienicami. Obecna Poczdamska (czyli Bahnhofstrasse) na całej długości praktycznie zachowana jest w przedwojennym stanie (przebieg). Idźmy od strony Hotelu Hindenburga w stronę Starego Miasta. Pomiędzy hotelem a Mechanikiem, kamienice powstały w latach 20-30tych, dalej mechanik, plac Friedricha, Kreishaus. Po lewej stronie gdzie dziś stoją wieżowce aż do wydawnictwa Flemminga był pusty, niezabudowany teren. Jeżeli już, to jest to okazała zabudowa Langestrasse.
W 1945 roku magazyny (piwnice) Firmy J.C. Bauch mieściły się przy Jesuitenstr.
Według mnie to beczki są w drodze do centrum gdzieś przez Langestr. |
_________________ Eulenburg |
|
|
|
|
demiane
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 1717 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-14, 19:22
|
|
|
A ja się zgodzę
Zwróć uwagę na to zdjęcie
A tak wykonano oba zdjęcia
|
|
|
|
|
Eulenburg
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 349 Skąd: świat
|
Wysłany: 2014-10-14, 19:55
|
|
|
No to ja też się zgadzam! ;)
A tak poważnie, rzeczywiście mój błąd bo cały czas byłem przekonany, że ten fragment ulicy wzdłuż Flemminga to już była Langestr., a ona zaczynała się nieco dalej...
Jak to fajnie wymienić się spostrzeżeniami :) |
_________________ Eulenburg |
|
|
|
|
Yedyny
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 2196 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-14, 20:28
|
|
|
BAUCH Joh. & Carl
Rok założenia 1801. Hurtownia wina.
Potsdamstraße 4 = ob. ul. Poczdamska.
To chyba tez jego:
BAUCHSCHE WEINSTUBEN
Winiarnia . Dzierżawca: Ernst PETERMANN.
Kiehnstraße 1/2 = ob. ul. Szewska |
_________________
|
|
|
|
|
TadeuszFantom
Administrator
Wiek: 59 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1116 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-15, 05:43
|
|
|
Na Potsdamstraße str. początkowo wino było przechowywane w piwnicach (kazamatach) fortyfikacyjnych, musiał bym poszukać gdzie dokładniej. Ale gdzieś czytałem, że w magazynie prochu. |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy |
|
|
|
|
Alicja
Administrator
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Lis 2007 Posty: 1887 Skąd: Głogów-Kopernik
|
Wysłany: 2014-10-15, 10:54
|
|
|
ano chyba w tej broszurce z 1909 r., co ostatnio przetłumaczyłdemiane |
_________________
|
|
|
|
|
demiane
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 1717 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-15, 16:00
|
|
|
I kółko się zamknęło bo w związku z tym tłumaczeniem zamieściłem zdjęcie transportu wina
|
|
|
|
|
Irek
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 120 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-11-05, 19:19
|
|
|
Przebieg i nazewnictwo ulic zmieniało się co jakiś czas. Ten odcinek Dworcowej był końcem Długiej i zapewne gdzieś po wybudowaniu Bramy Dworcowej powstaje droga zewnętrzna do dworca, a ten fragment Długiej połączono z nowo powstałą Dworcową. Podobnie wygląda z Dworcową i Poczdamską. Pierwotnie Dworcowa leciała jak Strzelecka i Nadbrzeżna, omijając kazamaty rawelina i przeciwstraży i zmierzała do przejazdu gdzie dzisiaj jest nieczynne przejście pod torami. Później Dworcowa przebiegała jak Poczdamska gdy likwidowano kazamaty (możliwe, że część) rawelinu i przeciwstraży. Aż w końcu znika z planu miasta gdy powstaje nowy dworzec, a dworzec nr 2 przestaje funkcjonować. Wówczas powstaje Poczdamska. |
|
|
|
|
|