Tajemnice Odry... |
Autor |
Wiadomość |
Eulenburg
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 349 Skąd: świat
|
|
|
|
|
Yedyny
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 2196 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-10-16, 21:10
|
|
|
Po pierwsze nie widzialem tam TOROW, tylko -ewentualnie- szyne. Szyny natomiast byly zazwyczaj znakowane na boku, posiadaly informacje gdzie zostaly odlane i przewaznie rok produkcji. Jest tego masa w miescie, wystarczy przejsc przez tory w kierunku na Malakoff i wypatrywac napisow obok mostu kolejowego. Podobna szyna znajdowala sie =o dziwo= na Ober Redute :) i do tego na samym szczycie skarpy.
Moze odnalezienie roku byloby pomocne, z tym ze po wojnie rowniez Polacy mogli wykorzystywac te szyny do wagonikow przy odgruzowywaniu starego miasta. |
_________________
|
|
|
|
|
Irek
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 120 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-11-05, 20:17
|
|
|
Nie jest żadną tajemnicą, że Niemcy zdjęli tory w kierunku na Leszno i wykonywali z nich zapory przeciwczołgowe oraz wykorzystali do wzmocnienia różnych polowych budowli obronnych. Na filmie widać szynę (ja widzę pojedynczą a nie torowisko) może to też nie była szyna kolejowa tylko budowlana? Nie wykluczam też, że szynami wzmocniony był most techniczny wybudowany podczas wydobywania części starego mostu i budowie nowego. Są znane zdjęcia ukazujące ten most jako prowizorkę drewnianą (może wzmocnioną szynami). Dzisiaj pozostałością jest fragment betonu jakim naprawiono rozebrana kamienną ścianę nabrzeża portu. |
|
|
|
|
|